I veckans Helgfråga så frågar Mia: Vad tycker du om ljudböcker? Bonusfråga: Vad jobbar du med?

Tja, på första frågan så får jag väl svara: Ingenting. Jag har nämligen inte provat ljudbok än. Jag vill ha fullt fokus på en bok, inte göra saker samtidigt, då tappar jag tråden. Jag lyssnar mycket hellre på musik än böcker. Sen tror jag att jag för otålig… Jag läser fort och någon som läser upp en text är alltid långsammare än jag läser.

När jag började blogga ville jag vara anonym, men numera tror jag det finns så många ledtrådar i det jag skrivit så man lätt kan lista ut vem jag är. Så jag har inga problem med att skriva vad jag jobbar med: Jag är chef på ett kansli med drygt 20 administratörer och handläggare. Både tufft och roligt. Och man vet aldrig exakt vad en arbetsdag kommer att bjuda på. Sällan blir det vad man tror i förväg. Sånt gillar jag.

