I veckans helgfråga frågar Mia: Finns det någon bok du sett på bloggar eller Instagram på sista tiden som du blivit nyfiken på? Bonusfråga: Har du någon ägodel som du håller extra kärt?

Hm, så svårt att komma på. De nya som dykt upp den senaste tiden har jag haft turen att få eller så är de på väg. Det har drösat in böcker i juli helt enkelt. För några veckor sedan hade svaret varit Annabelle av Lina Bengtsdotter, men den har jag nu läst. Nej, det får bli den här boken som blir mitt val:

 

Den kom ut i våras och jag fick den då från förlaget. Men nu ser jag den då och då på Instagram och bloggar och hittills har jag mest sett positiva omdömen. Mer och mer nyfiken blir jag i alla fall om detta kan vara något för mig.

Bonusfrågan blir det ett halvdant svar på: Det finns många ägodelar jag har glädje av men ingen som jag inte skulle kunna vara utan. Det insåg jag under flyttrensningen förra året. Det jag skulle sakna mest är om jag blev av med fotografierna från när barnen var små, de går ju inte att köpa/ersätta.

