Jag har något minne av att juli brukar vara en ganska lugn månad på bokfronten. Möjligen brukar det vara då vi unnar oss en och annan semesterbok. Men från förlagen brukar det vara tyst. Men något tycks ha hänt för juli i år måste det ha slagits någon form av rekord…

Först de som jag köpt själv. Mer om dessa går att läsa i mina inlägg från USA-resan, men bilderna får komma igen.

Först Denver där vi besökte Tattered Cover Bookstore. Jag inhandlade Midnight at the Bright Ideas Bookstore av Matthew Sullivan (recenserad här) och What Alice Forgot av Liane Moriarty (läst, recension kommer):

Sen Salt Lake City där jag på Barnes and Nobles inhandlade The Whistler av John Grisham, The Woman in Cabin 10 av Ruth Ware, Crazy Love You av Lisa Unger samt Room av Emme Donoghue. Alla utom Lisa Ungers bok är lästa, recensioner kommer:

När vi kom hem så låg det några böcker i posten, och några fick jag gå och hämta. Vargarnas historia av Emily Fridlund från Albert Bonniers förlag, Coffin Road av Peter May från Modernista, Stöld och Rättegången av James Pattersson från Bokfabriken och Down Under av Johan Ehn från Lilla Piratförlaget. Alla överraskningar – tack så mycket!

Nästa dag kom det ännu fler: Stora stygga vargen av Nele Neuhaus, en efterlängtad bok från Bonnierförlagen som jag fått fråga per mejl om. Två överraskningar: Miraklet av Emme Donoghue från Louise Bäckelin förlag och Försvunnen av Mo Hayder från Modernista. Tackar tackar.

Så kom det en efterlängtad bok från Harper Collins Nordic: Pappas pojke av Emelie Schepp. Jag hade redan fått ett förhandsexemplar men inte hunnit börja på det. Recensiondatum 21 augusti. Tusen tack!

Jag deltog i en tävling på Instagram som Southside Stories höll i och blev en av tre vinnare. Jag vann Yxmannen av Ray Celestin och Skuggans lag av Simon Häggström. Tack! Samma dag som vinsten kom så kom också en bok från Forum förlag. Det var egentligen en annan bok de skulle skicka, det blev något fel. Men Viskaren av Karin Fossum platsar ju definitivt i min hylla. Tack!

Trots att jag läst rätt mycket i juli så ligger jag definitivt efter om man ser på antalet böcker som trillat in…

