Johannas deckarhörna har skapat en serie hon kallar Veckans topplista, eftersom hon tycker Top Ten Tuesdays inlägg blir svårare och svårare. Jag kan hålla med henne, och hoppar gärna på det här.

Vecka 31 är det ”Fem deckarförfattare jag vill läsa mer av” som är temat. Eftersom jag läser deckare nästan hela tiden, så blir det här lite utmanande. Min lista skulle kunna bli väldigt mycket längre än fem! Det finns så många bra deckarförfattare som jag ivrigt väntar på att få läsa nästa bok av.

Så jag väljer fem författare av vilka jag läst någon eller några böcker, och där det finns flera böcker i deras serier som jag inte läst. Det blir alltså inte mina absoluta favoriter där jag är ”i kapp” i serierna, men lika fullt fem författare där jag uppskattat det jag läst.

  1. Jussi Adler Olsen
  2. Lotte och Søren Hammer
  3. Jørn Lier Horst
  4. Elly Griffiths
  5. Louise Penny

Alla utom den första har jag faktiskt hyllvärmare av, och det enda skälet jag har till att inte ha läst dem är nog att det finns så många otroligt bra deckarförfattre där ute…

