I veckans helgfråga så frågar Mia: Vilken typ av bok undviker du helst? (Nu skrev jag inte genre för ibland missuppfattas det, men jag hoppas ni förstår vad jag menar). Bonusfråga: Motionerar/tränar du?

Den första typ av bok, eller genre, som jag kommer att tänka på i sådana här frågor så är det True Crime. Kan tyckas underligt när jag läser så många deckare, men den enda bok jag läst i den genren gjorde mig illamående och att jag kände mig utnyttjad. I USA (där jag också läste den för många år sedan) är genren ”Big business” och det skrivs hur många böcker som helst om verkliga brottsfall/mord. Med det enda syftet att tjäna pengar på både förövare och brottsoffer.

Det finns också andra typer av böcker som jag läser sällan, men det handlar mer om att varje gång jag försöker så blir jag besviken, snarare än att jag undviker dem.

Bonusfrågan då… För inte så lång tid sedan så skulle jag svarat att jag simmade för det gjorde jag flera gånger i veckan, och under en period väldigt långa sträckor. Sen mina ryggproblem dök upp har det inte funkat så bra. Det jag gör numera är ytterst lite. Det som fungerar vissa dagar är att gå promenader, ibland yin-yoga och så Aqua Pilates/Ai Chi. Ett sånt vattenträningspass ska dottern och jag iväg på nu. Så här tidigt en sommarlovsmorgon. Undrar hur vi tänkte nu…?

PS Kolla gärna in mitt Instagramkonto lottengl. Där har jag en utlottning av tre böcker: Trogen intill döden av Jonas Moström (Lind & Co), De vackra döda av Belinda Bauer (Modernista) och Det du inte vet av Anna Jansson (Norstedts). Inlägget publicerades i tisdags.

