Idag är allt snurrigt men jag inser att det måste vara fredag och dags för helgfrågan. Vi har jetlag efter vår USA-resa och det är svårt att veta vad som är upp eller ner. I onsdags kl 3 lokal tid i Las Vegas påbörjade vi vår hemresa. Då var klockan 12 på dagen i Sverige. Vi kom hem strax efter klockan 14 på torsdagen, alltså drygt ett dygn senare. Sen lyckades vi hålla oss vakna till halv nio på kvällen. Nu är jag uppe men det känns som om detta kommer att bli en förvirrad dag. Mycket förvirrad.

Men nu var det inte det inlägget skulle handla om utan Mias helgfrågaJag har en rejäl hög med böcker att blogga om, samt några ljudböcker och högen växer. Vad gör ni när det blir så? Eller tillhör ni den ordentliga som bloggar om böckerna direkt. I så fall får ni gärna tipsa mig. Bonusfråga: Läser du något bra nu?

Nej, jag skriver inte om böckerna direkt. Jag måste få lite distans för att kunna skriva om dem. Men så fort jag läst ut en bok så skapar jag ett utkast till inlägg där jag skriver mina omedelbara intryck i form av stödord och enstaka meningar. Är jag på resande fot skriver jag i anteckningsbok. Annars så kommer jag aldrig ihåg vad jag hade tänkt skriva! Sen betar jag av formuleringarna efterhand. Ibland har jag legat en månad efter med att publicera inläggen. Just nu har jag en bunt inlägg som jag borde skriva om böckerna jag läst på semestern. Bara hjärnan vill vara med så. Kanske blir det något skrivet senare idag.

Boken jag läser är Whistler av John Grisham som jag köpte i USA. Den är rätt bra, och framförallt är den precis vad jag förväntar mig av John Grisham…

