Helgfrågan v. 24 från Mia är: Jag har sett att många läser Året bok 2017. Har ni läst någon av böckerna? Bonusfråga: Gillar ni läsutmaningar?

Oj, då måste jag kolla vilka som är nominerade… Jag har sett det men glömt. Fick googla och här är listan. Fetstilade är de jag läst.  Av de gillade jag Björnstad mest. Jag skulle gärna läsa Andras vänner också. Flickorna har jag men har inte läst än.

  • Glöm mig av Alex Schulman (Bookmark förlag)
  • Flickorna av Emma Cline (Natur & Kultur)
  • Andras vänner av Liane Moriarty (Albert Bonniers förlag)
  • Törst av Jo Nesbø (Albert Bonniers förlag)
  • Italienska nätter av Katherine Webb (Historiska Media)
  • Vargarnas tid av Elisabet Nemert (Bokförlaget Forum)
  • Sanning och skvaller av Curtis Sittenfeld (Wahlström & Widstrand)
  • Lykttändaren av Pontus Ljunghill (Wahlström & Widstrand)
  • Björnstad av Fredrik Backman (Piratförlaget)
  • Hennes nya namn av Elena Ferrante (Norstedts)
  • Störst av allt av Malin Persson Giolito (Wahlström & Widstrand)
  • Ett litet liv av Hanya Yanagihara (Albert Bonniers förlag)

Utmaningar? Ja och nej. Ett tag var jag med på många utmaningar men så tröttnade jag då det snarare förstörde min läslust än att ökade den. Håller mig till Boktolvan och Makeutmaningen (finns mer info under fliken Mina utmaningar).

 

