Söndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Veckans smakbitar hittar ni här.

Lång vecka och kort helg. Och bara två veckor kvar innan semestern. Den här helgen känns mest som om jag bara sovit bort. Men en del fick jag ändå läst igår. Sent igår kväll (efter lördagsfilmen) läste jag ut en bok, men eftersom jag inte helt bestämt vad jag ska läsa nu så får smakbiten komma ur den. Dessutom vill jag väldigt gärna passa på att rekommendera Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg. Gillar ni feelgood så ska ni läsa den!

Smakbiten kommer från sid 7, där huvudpersonen är på IKEA:

Felicia gick vidare rakt in i ett rum dit bokhyllorna sträckte sig från golv till tak, mitt i rummet tronade en attrapp av en öppen spis. De bulliga skinnfåtöljerna med konstgjord patina lockade henne och hon tyckte sig känna doften av cigarr och våta yllekläder. Hon hade inte blivit förvånad om komissarie Barnaby lagt en tung hand på hennes axel och med vänlig stämma frågat var och med vem hon tillbringat den gångna natten. Hon rätade ut benen och la fötterna i kors och funderade på om han skulle trott på att hon legat ensam i en knarrande gästsäng i en i övrigt tom lägenhet.

