Lästa böcker:

Antal lästa böcker: 8
Antal sidor: 2205

Maj
26. Christoffer Carlsson, Den tunna blå linjen, 363 sidor, Betyg: 5-
27. Pernilla Ericson, Jag ska hitta dig, 346 sidor, Betyg: 4+
28. Caroline Engvall, Ärren vi bär, 306 sidor, Betyg: 5-
29. Christopher Paolini, Eragon, 519 sidor, Betyg: 3+
30. Fredrik Backman, Och varje morgon blir vägen hem längre och längre, 64 sidor, Betyg: 4+
31. Alf R Jacobsen, Kongens nei, 192 sidor, Betyg: 3+
32. Majgull Axelsson, Ditt liv och mitt, 364 sidor
33. Peter May, Entry Island, 415 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 7, Norska: 1
Originalspråk: Svenska: 5, Engelska: 2 , Norska: 1

Ursprungsland: Sverige: 5, Storbritannien: 1, USA: 1, Norge: 1

Kvinnliga författare: 3
Manliga författare: 5
Författare jag inte läst tidigare: 2

Boktolva: 2 (Christopher Paolini och Alf R Jacobsen)
Makeutmaningen: 1 (Eragon)

Recensionsexemplar: 6
Hemifrån – hyllvärmare: 2
Hemifrån – ganska eller helt ny: 0
Lånad på e-lib: 0
Lånad på biblioteket: 0
Lånad av vän: 0
Lånad på jobbet: 0

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok/PDF: 6/2/0/0/0

Deckare/spänning/thriller: 4
Skräck: 0
Drama: 2
Feelgood: 0
Romance: 0
Biografi: 0
Fantasy: 1
Science fiction: 0
Non-fiction: 1
Pjäs: 0

Månadens bästa: Ärren vi bär
Månadens mest spännande: Jag ska hitta dig
Månadens överraskning: Eragon
Månadens besvikelse: Kongens nei

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Det har varit en bra månad, men jag tror Ärren vi bär är den bok jag kommer att komma ihåg längst.
  • Månadens mest spännande: Jag ska hitta dig vann ”bladvändarkampen”
  • Månadens överraskning: Den var betydligt mer lättläst att jag hade väntat mig, därav utmärkelsen.
  • Månadens besvikelse: Det här var inte min genre men jag hade ändå stora förhoppningar på den här boken.
  • Allmänt: Godkänt i omfång, men framförallt har det varit en månad med många läsupplevelser. Nu hoppas jag det fortsätter så.

Avslutade filmer och TV-serier:

  • Jurassic World. Underhållande för genren, men förstås helt ologisk och orealistisk. Lagom balans med antal jaktscener. Betyg: 6,5/10
  • Kungens val. Recension här. Betyg: 7,0/10
  • Dumma mej 2. Skönt med tecknat – länge sen sist. Charmig och smålustig, fint om familj. Betyg: 6,5/10
  • Passengers. Recension kommer senare.
  • 12 Monkeys, säsong 1. Välgjord och varje avsnitt spännande, men otroligt förvirrande att hålla reda på vad som hände. Betyg: 6,0/10
  • Castle, säsong 8. Recension här. Betyg: 6,0/10.
  • Nashville, säsong 4. Recension kommer.

Det känns som om vi sett mycket mer på TV, men å andra sidan så har vi sett en hel säsong Nashville på 8 dagar 😉

