I veckans Bokbloggsjerka frågar Annika: Hur ser det ut hemma hos er och vad har ni planerat för ”bokligt” i sommar (läslistor, bästa bok att läsa i hängmattan, böcker som ska få hänge med er när ni åker bort, etc.)?

Det har varit bisarrt kallt några dagar, och igår fick visst vädret spatt och bestämde sig för att prova allt på en gång. Jag var i Östersund över dagen och där gick folk i täckjacka och vantar, själv frös jag som attan. I dag så skiner solen här i Sundsvall och nu på eftermiddagen kunde jag gå barärmat från jobbet. Lite lagom svensk sommarvärme i några dagar skulle inte sitta fel!

Halva charmen med sommaren på läsfronten är att jag vägrar planera. Min sommarläsning ska helt gå på lust och inspiration. Visst dyker det upp recensionsexemplar och olästhögen är hög, men jag har redan börjat med att när en bok tar slut så känner jag bara efter vad jag vill läsa, inga måsten, inga krav.

Vi ska ut på långresa till USA i sommar, och då tänker jag bara ta med mig läsplattan och någon pocket. Däremot hoppas jag få göra något besök i en Barnes and Noble och frossa i nya spännande böcker. Bara det finns plats i bagaget på hemvägen! Bilden nedan är från vårt besök i Salt Lake City 2015 och något liknande hoppas jag på i sommar. Inklusive Starbucks 🙂

 

Kommer vi iväg till svärmor i Närke så blir det nog en Maria Lang bok eller två inhandlat. Och jo, det ska läsas en sån eller två också, det hör sommaren till.

Det enda jag vet säkert är att om jag får bestämma så ska sommaren innehålla läsning.

