Det är klart att det droppat in en del böcker även i maj månad. Nu gäller det bara att reda ut vilka det är.

Jag brukar kunna glömma bort de e-böcker som dyker upp på mejl. Swedish Zombie är oerhört generösa på det här med gratis e-böcker. Först kom novellerna Göra levande och Svarta ögon av Jens Daniel Burman och sen kom Kleptomania av Kristina Hård bara någon dag senare. Jag borde nog göra ett ryck och läsa lite skräck!

En efterlängtad bok från en av mina favoritförfattare dök upp: Ditt liv och mitt av Majgull Axelsson från Brombergs. Läst men ännu inte recenserad.

Spel av Anna Roos från Modernista dök upp oväntat i brevlådan. Kul, för den hade jag spanat in tidigare.

Så fick jag ett mejl från Forum om jag ville ha ett exemplar av Och varje morgon blir vägen hem längre och längre av Fredrik Backman från Forum. O ja! Läst och recenserad.

Fler överraskningar: Den tyska flickan av Armando Luca Correa från Louise Bäckelin förlag. Den kände jag inte till innan, men den låter lovande.

Så fick jag frågan från en annan bokbloggare om jag ville läsa hennes bok. Den lät intressant så jag sa ja. Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg från Historiska media.

I vanlig ordning konstaterar jag Så många böcker, så lite tid.

