I veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till: Top Ten Most Anticipated Books For The Second Half of 2017.

För första gången på mycket länge så bestämde jag mig för att delta i Top Ten Tuesday, även om det innebär att jag får lägga ner lite möda på förlagens höstutgivning. Och se listan på böcker jag vill läsa bli längre och längre… Min lista består enbart av författare som jag läst förut vars böcker jag läst tidigare och gillat.

Utan inbördes ordning:

  1. Krokas av Elin Olofsson. September.
  2. Hon som vakar av Caroline Eriksson. Augusti.
  3. Vi mot er av Fredrik Backman. Augusti.
  4. Iskalla ögonblick av Viveca Sten. November.
  5. Allt eller inget av Simona Ahrnstedt. November.
  6. Den blå poetens kärlek av Lone Theils. Juli.
  7. Den yttersta lyckans ministerium av Arundathi Roy. September.
  8. Stora stygga vargen av Nele Neuhaus. September.
  9. Pappas pojke av Emelie Schepp. Augusti.
  10. Och blomstren dö av Rebecka Edgren Aldén. Augusti.

Nu räknar jag med att jag missat en massa favoritförfattare. Men förhoppningsvis hittar jag de inne hos någon annan idag:-)

