I veckans helgfråga frågar MiaVad äter ni ? (gärna recept) Vad läser ni? Vad ska ni titta på film/tv-serie,eurovision eller bio? Vad smaskar ni på?

Svaret ska visst gälla fredag kväll men jag publicerar inlägget på fredag morgon ändå. Hur det blir i kväll får vi se. Jag håller med Mia om att fredag kväll är veckans höjdpunkt. Man landar efter arbetsveckan och har hela helgen framför sig. Och i bästa fall sovmorgon dagen där på.

Men ändå har vi inga speciella rutiner på fredag kväll. Vår familjekväll är lördagar, då äter vi lite extra gott tillsammans och samlas framför TVn. Men nu var det ju fredagen. Så då blir det tråkigare svar:

Vad äter ni? Vi tar var och en vad vi är sugen på, så det varierar – rester, sallad eller snabbmat är det troligaste. Eller bara mackor.

Vad läser ni? Här kan jag bara svara för mig själv – jag kommer att fortsätta läsa Eragon.

Vad ska ni titta på? Oklart. Vi såg klart den slutliga säsongen av Castle i onsdags, så nu står vi utan gemensam TV-serie att titta på. Och Eurovision är lördagens event (och tisdagens och torsdagens…). Troligast är att maken och jag ser något avsnitt av 12 Monkeys, men det kan hända att vi inte ser något alls.

Vad smaskar ni på? Egentligen ska jag trappa ner på snacks men blir det något så är det ostbågar.

Lite tråkiga svar så jag får väl lägga till att på lördagen blir det förstås Eurovision för hela slanten. Till den hoppas jag vi kan laga något gott kött med tillbehör, det var länge sedan. Och avsluta med glass förstås. Glass är liksom aldrig fel 🙂

