Som jag skrivit på Instagram känns det som om april varit en enda lång julafton. En underbar härlig men något stressande ström av tillskott (eftersom lästiden inte räcker till).

När vi kom hem från vår en veckas semester så fick jag gå ner till OK/Q8 och hämta alla de här godbitarna. Häxan av Camilla Läckberg visste jag att den skulle komma från Bokförlaget Forum. Den är läst och recenserad redan. De övriga var kompletta överraskningar: Händig man sökes av Jens Hellsing från Harper Collins Nordic, Fällan av Melanie Raabe från Louise Bäckelin förlag och Ett långt spår av blod av Mason Cross från Modernista. I paketet ligger en bok från Piratförlaget: Där satan har sin tron av Unni Lindell.

Därefter dök de här upp, även de överraskande. Ung kvinna saknad av Claire Douglas från Louise Bäckelin förlag och Kolibri av Kati Heikkapelto från Modernista. Den sistnämnda hade jag noterat som intressant innan, men även den andra verkar intressant.

Sen kom det en bok till som en överraskning. Något du inte vet att jag vet av Birgitta Bergin från Bokfabriken. Inte en deckare!

Sen samma dag kom två ytterligare efterlängtade böcker, fast de visste jag skulle komma. Inland av Arne Dahl från Albert Bonniers förlag hade jag vunnit i en utlottning på Instagram. Jag har läst den första i samma serie, och tyckte den var riktigt bra. Den tunna blå linjen av Christoffer Carlsson kom från Piratförlaget, och det är den fjärde och avslutande delen i en av mina favoritserier.

Och till sist i fredags kom två efterlängtade böcker: Jag ska hitta dig av Pernilla Ericson från Harper Collins förlag och Ärren vi bär av Caroline Engvall från Kalla kulor förlag. Den första är den andra delen i en serie där jag gillade första delen. Den andra är en efterlängtad skönlitterär debut av en känd debattör och författare.

Det har faktiskt flyttat hem några filmer till oss men de är maken som köpt så de får inte vara med här 😉

Jag säger det igen. Jag blir fantastiskt glad av alla böcker, men jag ska villigt erkänna att de enorma högarna i min hylla också känns lite stressande.

