I veckans helgfråga så frågar Mia: Följer du en eller flera författare på facebook och/eller Instagram? I så fall vilka och varför?

Jo, jag följer flera stycken. På Instagram räknade jag ihop att jag följer drygt 40 stycken. På Facebook är det färre, det beror på om de har officiella sidor som jag gillat. Skälen är olika. Ibland har jag träffat författaren och då är det lite kul att följa personen. Eller så har de börjat följa mig först (förmodligen för att jag skrivit om någon bok). Ibland är de samhällsdebattörer som skriver intressanta inlägg. Ibland får man reda på när de har en ny bok på gång. Man får en inblick i författarlivet. Ja, det finns en massa skäl, tror inte det skiljer sig från skälen varför jag följer över 400 personer på Instagram.

Och jo, jag har en bloggsida på Facebook (Lottens bokblogg). På Instagram heter jag lottengl.

