Söndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Veckans smakbitar hittar du här.

Veckan som har gått har varit väldigt intensiv, både det ena och andra behövde plockas upp efter semesterveckan. Så det är väldigt skönt med en fyradagarshelg! Fredagen tillbringade jag mer eller mindre med att läsa, och äntligen läste jag ut Kråkornas fest av George R R Martin. Kort därefter började jag på nästa bok – Häxan av Camilla Läckberg. Den är ju även den en bit över 600 sidor, men oj vilken skillnad det är i lästempo för mig. Det här är den tionde boken i Fjällbackaserien, men smakbiten handlar inte om mysteriet alls, men däremot något som kunde varit skrivet om mig, fast på ett annat forum och en något annan frågeställning. Reaktionen var dock densamma.

Smakbiten kommer från sid 69

Ibland fick Erica dåligt samvete över hur mycket hon njöt av friden på kvällen. När Maja var liten hade hon gått in på nätforumet ”Familjeliv” för att försöka hitta likasinnade och för att skriva av dig lite. Hon hade tänkt att det måste vara fler än hon som kände en konflikt mellan att vara mamam och behovet att emellanåt få vara sig själv. Men hatstormen som drabbade henne när hon skrev ärligt om sina känslor hade fått henne att aldrig gå in där igen. Hon hade blivit fullkomligt tagen på sängen av alla de tillmälen och okvädningsord som andra mammor använde för att förklara för henne vilken fruktansvärd människa hon var som inte älskade varje minut av amning, nattvak, blöjbyten och gallskrik.

