Fredagen fortsätter i lugn takt. Dags för Annikas Bokbloggsjerka där hon frågar: Less is more, håller du med om det? (Kan handla om en på tok för lång bokserie, en bok som borde ha förkortats med typ 300 sidor, etc.)

Lite liknande förra veckans fråga. Svaret för mig är JA. Jag är på tok för otålig för tegelstenar, det är sällan som jag tycker en bok blir bättre ju tjockare den är. En del föfattare skriver tjockare och tjockare böcker (jo jag tänker på dig Elizabeth George) utan att de blir bättre. Just nu läser jag Kråkornas fest av George R R Martin på 680 sidor, och nej, den kunde ha skurits i. Jag har läst bra tjocka böcker, men nu var det länge sedan. Kanske jag blivit otåligare med åren. I Mattias Edvardssons bok En nästan sann historia hävdas att den perfekta längden på en bok är 373 sidor och jag är benägen att hålla med 😉

