I vanlig ordning är det inne hos Monika jag hittat den här enkäten.

1. Hur länge har du bloggat?
Mitt första inlägg skrev jag 7 januari 2011 så det är nu drygt sex år som jag bokbloggat. Bloggade personligt några år innan dess, men började inse att jag inte ville lämna ut så mycket.

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Förmodligen kommer jag att sluta någon gång, men jag håller på så länge det är roligt och jag orkar.

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
Kontakter med andra som är lika frälsta som jag själv! Nya bekantskaper alltså. Därefter kommer recensionsexemplaren.

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Kan inte komma på något ”värsta”. Eller ja, det skulle vara lyxproblemet att antalet böcker som jag vill läsa ökar, och vår boksamling bara växer och växer.

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Nej, jag försöker sällan vara fyndig, är det en recension så duger det gott med titel och författare.

6. Finns det någon bokbloggare som du beundrar?
Många!

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Skulle jag ha en gästbloggare skulle det nog vara någon från någon blogg jag gillar att läsa, eller någon som har något speciellt att säga. Men i dagsläget har jag inte planerat gästbloggande.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck m.m.
Haha, kläder har jag inte kommit till! Även om de gärna får vara bekväma. Kaffe är aldrig fel. Det enda som alltid är fast är platsen – jag ligger med min bärbara dator i soffan och skriver inläggen. De flesta inläggen skriver jag på helgerna, om jag orkar också på vardagkvällar mellan skjutsningarna av barn.

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Ja, ibland. Att få ner de rätta formuleringarna är inte lätt. I synnerhet om det är en bok som visat sig inte vara min typ av bok. Jag är ju inte ute efter att göra ner någon författare som person.

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Till skillnad mot så många andra sammanhang i cyberrymden tycker jag det är en avsaknad av trollen som förstör. Det finns en god ton och en vilja att dela med sig av sin kärlek till böcker. Personligen tycker jag det är lika fascinerande när någon tyckt motsatt om en bok mot vad jag gjort, som när de tycker exakt samma sak!

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Alla som inte gjort den.

