I veckans helgfråga så frågar Mia: Hur väljer ni bland alla nya böcker? Har ni någon slags prioritering? Eller bryr ni er kanske inte om nyutkomna böcker.

Högaktuell fråga. Just nu vet jag inte riktigt hur jag väljer. Jag har två utmaningar och försöker läsa en bok per månad i dem. Men sen är det recensionsexemplar som jag bett om som har prioritet. Vilket av exemplaren som går först beror på hur mycket jag sett fram mot boken.

Tyvärr så innebär det att jag nu har liggande en del böcker som jag längtat efter att läsa, som jag fick i juklapp, men som trängts ut av recensionsexemplar. Samtidigt så älskar jag alla dessa nya böcker jag har förmånen att få, så det är ju egentligen ett lyxproblem. I går kom vi hem från en veckas semester, då hade det kommit sex nya böcker (varav ett dubbelexemplar). Säger sig själv att jag inte hinner läsa alla de den närmsta tiden.  Men glad blev jag.

