hettihyllanDags för Hett i hyllan – inspirerad av Bokföring enligt Monika som skriver så här:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Förra veckan skrev jag om ett besök på Akademibokhandeln i september 2013 där de sålde ut böcker som de haft med i bokcirkeln. Veckans bok kommer också därifrån och heter Mina fräknar av Sofia Hallberg. Jag är rätt säker på att jag läst om den på bloggar och därför lockades att köpa den.

Så här beskrivs den:

40-åriga Karin Silvius sitter vid köksfönstret i Vasastan och betraktar livet som pågår utanför. Hon hoppar mellan sporadiska uppdrag hos Manpower och är förlovad med Mats sedan hur länge som helst, men har alldeles tappat bort sig själv ? i relationen och i livet.
På våningen ovanför bor Sabine, som varken behöver eller vill ha en man. Gemensamt har kvinnorna att de längtar efter barn. En vänskap inleds och allting förändras. Karins avsomnade tillvaro börjar motvilligt vakna och när hon en dag tittar på fräknarna på sin hud upptäcker hon något mycket märkligt ?

Någon som läst den och kan säga något om den?

