I veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till: Top Ten Authors I’m Dying To Meet / Ten Authors I Can’t Believe I’ve Met  (some other ”meeting authors” type spin you want to do)

Jag är så lyckligt lottad att genom Lennart på Vängåvans bokhandel här i stan har jag fått träffa och prata med flera författare under årens lopp. När jag också hamnade i styrelsen för Svenska Deckarfestivalen i Sundsvall blev det ännu fler.

Så jag plockar tio författare, men det här är förstås inte alla som jag blivit glad över att få ha träffat! Gemensamt för de här tio är att de visat en genuint positv inställning till att träffa läsare (och bloggare) och tagit sig tid för längre och mer personliga diskussioner.

Utan inbördes ordning!

  1. Elin Olofsson.
  2. Gabriella Ullberg Westin.
  3. Christoffer Carlsson.
  4. Simona Ahrnstedt
  5. Elly Griffiths (Dominca de Rosa)
  6. Gard Sveen
  7. Sara Bergmark Elfgren / Mats Strandberg (de får vara med på en punkt, eftersom vi träffade dem tillsammans)
  8. Kristina Sandberg
  9. Stefan Ahnhem
  10. Caroline Eriksson
