Söndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Veckans smakbitar har inte kommit upp än men jag kör ändå. (Nu hittar man smakbitarna här).

Ännu en vecka, och även om dett är ganska kallt här fortfarande så är våren helt klart på väg. Helgen ska ägnas åt diverse praktiska göromål. Som vanligt. Bokmässigt så har jag läst ut en riktigt bra bok (recension kommer snart) som jag gav smakbit från förra veckan – The Dry av Jane Harper. Gillar ni deckare ska ni spana in den! Eftersom det brukar kunna ta lite tid att läsa böckerna i Makeutmaningen så började jag häromdagen på mars månads bok. Men jag valde också den jag tror ska vara mest lättläst – Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker. Jag har hunnit halvvägs så det känns inte helt omöjligt (peppar peppar) att jag läser ut den rätt snart, om jag bara lyckas klämma in lite lästid. Den går i alla fall att följa även när jag är toktrött och det är en förutsättning.

Smakbiten kommer från sid 43

Jag mådde inte bra. Jag kände mig ledsen, ängslig och rädd. Jag hade aldrig förstått att mamma varit så olycklig i sitt äktenskap. Jag tänkte på det hon hade sagt till mig dagen innan: ”Din far lämnade mig långt innan den dagen han försvann.” Än jag då, tänkte jag. Hur länge sen var det som min far hade lämnat mig?

