Tycker det var alldeles nyss jag summerade januari, men nu är det dags igen. Februari är ju lite kortare men lika fullt har det droppat in en del böcker.

Först ut var en överraskning från förlaget: Efter din död av Eva Dolan. Jag har läst de tidigare i serien, så den här ska absolut läsas.

dsc_0011_9

Vid ett besök i Stockholm kunde jag inte motstå de här två: The Princess Diarist av Carrie Fisher och The Dry av Jane Harper. Den första läst men inte recenserad. Jag köpte också en guidebok för sommarens resa samt en bok till dotterns födelsedag.

dsc_0060_8

Från förlaget kom Nötskal av Ian McEwan. Har läst men inte recenserat än.

dsc_0090_7

Och så på månadens sista dag var jag till posten och hämtade ut ett mycket efterlängtat paket: Syndafloder av Kristina Ohlsson.

dsc_0037

Några filmförvärv för egen del har det faktiskt inte blivit (återigen presenter till andra).

