helgfraganI veckans helgfråga så frågar Mia: Vilka är dina bästa bokreatips? (tips från Johannas deckarhörna) Var handlar du helst dina reaböcker?

Jag hade tänkt svara på frågan igår men hann/orkade inte när den visade sig vara så svår. Jag hade nämligen noll koll på vilka böcker som är på rean och har inte tänkt inhandla några. Får se hur det går, men jag kommer inte att hänga på låset. Men när jag var inne på Akademibokhandeln igår så snodde jag åt mig en katalog som jag bläddrade i på tåget igår kväll. Från den kommer här mina tips, som alla är böcker jag läst och gillat:

  • En enda hemlighet av Simona Ahrnstedt.
  • Sommaren utan regn av Maggie O’Farrell
  • Odinsbarn av Siri Pettersen
  • När hundarna kommer av Jessica Schiefauer
  • Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri
  • De försvunna av Caroline Eriksson
  • Lewistrilogin av Peter May

Skulle jag handla några böcker så blir det med all sannolikhet på Vängåvans bokhandel här i stan (Akademibokhandeln).

 

