hettihyllanDags för Hett i hyllan – inspirerad av Bokföring enligt Monika som skriver så här:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

I maj 2013 så besökte jag Trondheim för ett minnessymposium dedicerat till min pappa av hans kollegor. Naturligtvis så passade jag också på att besöka Ark bokhandel och handla en del böcker. Jag kom hem med sex böcker som jag skriver om i det här inlägget. Fyra av dem har jag läst, men två är olästa. Det är två novellsamlingar och jag berättar om bägge i det här inlägget. Den ena har jag en gång börjat på, men jag är inte alltid på humör för noveller. Men ärligt talat hade jag mest bara glömt bort att jag har dem. Den ena heter Sommerperler och är noveller av norska kvinnliga författare. Den andra heter Døden ved Verdens Ende och är krimnoveller.

dsc_0029

 

