Som kanske framgått på bloggen så fyllder jag jämna år i år och det uppmärksammades i fredags på jobbet av mina fina kollegor med tårta och en massa presenter. Dessutom hade de satt ihop ett quiz med citat från TV-serier. Egentligen är jag usel på citat men de var snälla nog att också ge mig ytterligare små ledtrådar när jag inte kunde omedelbart. För skojs skull kommer detta quiz här.  Alla dessa TV-serier har jag sett och de flsta av dem har jag skrivit om på bloggen.

Hur många kan ni utan att googla? 

  1. Damn good coffee.
  2. Your joy will turn to ashes in your mouth.
  3. NN1: ”You’re a drunk!” NN2: ”The Joan of Arc would be a drunk too if she was married to you.”
  4. If it was physically possible to make love to a hot beverage, this would be the one.
  5. There is a good way to break up with someone, and it doesn’t… involve…a post-it!
  6. Democracy is so overrated.
  7. Oh I knew he was arrogant but this! this!… oh… wow
  8. Patients see us as gods or they see us as monsters. But the fact is, we’re just people.
  9. We were on a break
  10. When you look annoyed all the time, people think that you’re busy.
  11. I’m serious. I-I missed something once before, I won’t.. I can’t let that happen again.

De två sista citaten kom på en av presenterna – en fin tygkasse där det fanns smått och gott i presentväg:

12. dsc_0019

13.dsc_0020-1

Några få klarade jag direkt men andra tog lite längre tid. Två tog väldigt mycket tid. Lite hjälp hade jag av vilka som gjort frågorna också. Förutom att jag har sett alla då (allt från ett avsnitt till hela serien).

