hettihyllanDags för Hett i hyllan – inspirerad av Bokföring enligt Monika som skriver så här:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Vi befinner oss fortfarande i 2013-års bokflod, men har förflyttat oss fram till maj. Då var vi hela familjen på vår första huvudstadssemester och färden gick till London. Jag skrev ett helt inlägg om den resan som ni hittar här. London innebar förstås besök i bokhandlar och med hem följde många böcker. Själv så inhandlade jag sex böcker. Till min glädje ser jag att jag läst i alla fall fem av dem. Men en av dem blev hyllvärmare: Heart-Shaped Bruise av Tanya Byrne.

Så här beskrivs den på Goodreads: They say I’m evil. The police. The newspapers. The girls from school who shake their heads on the six o’clock news and say they always knew there was something not quite right about me. And everyone believes it. Including you. But you don’t know. You don’t know who I used to be.
Who I could have been.
Awaiting trial at Archway Young Offenders Institution, Emily Koll is going to tell her side of the story for the first time.

Thriller och Young Adult. Borde läsas den också alltså…

heartshaped

