Man kan ju tro att så här efter december, med jul och allt, ska det bli stiltje i bokfloden. Men o nej, det blir det inte. Och det har inte bara att göra med att jag fyller år i januari.

Min mor hade beställt några böcker till jul som inte kom förrän i januari. Först ut var att vara kvinna av Maria Lang. Jag samlar ju på Maria Langs böcker och detta var den nästa i serien som jag inte hade.

img_20170103_112449_169

Sen kom ytterligare påfyllnad – två böcker av Merri Vik: Se dig för Lotta och Lotta slår till. Jag har inte läst Lotta-böckerna på många år men när vi flyttade så dök de upp igen, och då visade det sig att jag hade en obruten serie förutom de här två. Är väldigt sugen på att göra 2017 till ett Lotta-år och läsa serien igen.

dsc_0022-1

Sen blev det en beställning från Discshop som syns nedan. Eftersom dottern fick säsong 8 av Castle av sin mormor i julklapp så slog jag till och beställde säsong 5, 6 och 7. La då också till två filmer som jag var nyfiken på: The Dressmaker och Vågen. Maken kompletterade med 12 Monkeys och Jurassic World.

dsc_0045_8

Sen kom månadens första recensionsexemplar från författaren: Välkommen till Himmelsta av Hanna Landahl. Jag har läst men inte hunnit recensera.

img_20170117_183505

Sen var det födelsedagsdags. Sonen inhandlade choklad och dottern hade köpt två böcker. Känner de sin mamma? Hon hade köpt Dimma över Darjeeling av Mikael Bergstrand och Drömmar, dårskap och en kär liten sak av Julie Cohen.

img_20170121_100813_113

Min mamma kom också överraskande på besök och hade med sig två böcker jag önskat mig. Before the Fall av Noah Hawley och Cold Earth av Ann Cleeves. Den första har jag redan läst.

dsc_0017

I posten dök det upp ett till recensionsexemplar, även detta via författaren: En väktares bekännelse av Elin Säfström.

dsc_0018

Sen måste jag ju visa upp det fina ordmolnet som min man ordnat åt mig till födelsedagen. Han hade bett alla som kom på festen att bidra med ord. Bara fina ord och jag är speciellt nöjd med de orden som blev störst 😉

img_20170122_142118_611

 

