unwrapping(bild från Kulturkollo)

Nu hakar jag på Kulturkollos tisdagsutmaning igen. Den här veckan lyder uppgiften: Vilka 3 kulturella upplevelser under 2017 längtar du efter?

Utan inbördes ordning och utan att orda så mycket om vad kultur är eller inte så listar jag här tre upplevelser:

  1. Böcker måste finnas med på listan. Svårigheten är att välja bara en. Men jag säger ändå Kristina Ohlssons nya bok Syndafloder. Förväntningarna är i alla fall höga hos mig.
  2. Musik får vara med också. Vi har faktiskt redan två konserter inplanerade. I slutet av februari drar jag med maken på konsert med Stiftelsen och Takida (de turnerar ju tillsammans). Bara några veckor senare ska vi gå med dottern på Lisa Ekdahl, hon fick biljetterna i julklapp.
  3. Sen blir det lite mera böcker. Eller författare. Jag hoppas att även i år få ihop schemat så jag kan gå och lyssna på några av eventen på Svenska Deckarfestivalen i Sundsvall i november. Det är liksom en hösttradition vid det här laget som jag ser fram mot.
