Lästa böcker:

Antal lästa böcker: 5
Antal sidor: 1992

1. Diana Gabaldon, Slända i bärnsten, 795 sidor
2. Elisabeth Andersson, Lyckostarnas klubb, 394 sidor, Betyg: 4-
3. Katarina Wennstam, Flickan och skulden, 208 sidor
4. Hanna Landahl, Välkommen till Himmelsta, 205 sidor
5. Noah Hawley, Before the Fall, 390 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 4, Engelska: 1
Originalspråk: Engelska: 2, Svenska: 3

Ursprungsland: Sverige: 3, USA: 2

Kvinnliga författare: 4
Manliga författare: 1
Författare jag inte läst tidigare: 2

Boktolva: 2 (Elisabeth Andersson och Hanna Landahl)
Makeutmaningen: 1 (Slända i bärnsten)

Recensionsexemplar: 2
Hemifrån – hyllvärmare: 1
Hemifrån – ganska eller helt ny: 1
Lånad på e-lib: 0
Lånad på biblioteket: 1
Lånad av vän: 0
Lånad på jobbet: 0

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok/PDF: 2/2/1/0/0

Deckare/spänning/thriller: 1
Skräck: 0
Drama: 1
Feelgood: 1
Romance: 0
Biografi: 0
Fantasy: 1
Science fiction: 0
Non-fiction: 1
Pjäs: 0

Månadens bästa: Before the Fall
Månadens mest spännande: Before the Fall
Månadens överraskning: –
Månadens besvikelse: 

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Trots flera bra böcker så var det ingen självklar ”bästa”, ingen med wow-faktor.
  • Månadens mest spännande: Hm, ja de andra var ju inte direkt spännande, inte den genren.
  • Månadens överraskning: Tror mina förväntningar stämde rätt bra.
  • Månadens besvikelse: Jo, tror mina förväntningar stämde rätt bra…
  • Allmänt: Trött som attan (av förklarliga skäl) och efter att julledigheten var slut har det inte varit mycket tid och ork för läsande. Och recensionerna ligger jag efter med just nu.

Sedda filmer och avslutade säsonger av TV-serier.

Försöker mig på en betygsskala med 10 steg plus halva…:

  • Castle, säsong 5. Recension här. Betyg: 7,0/10
  • Friends, säsong 2. Ser om serien som jag älskade när det begav sig.
  • Big Bang Theory, säsong 9. Recension kommer.
  • Dehlis vackraste händer, säsong 1. Recension kommer.
  • The 100, säsong 1. Recension kommer.
  • Kvinnan på tåget. Recension här. Betyg: 6,5/10
  • Hugo. Tvivlar på att jag kommer att recensera. Betyg: 4,0/10
  • The Dressmaker. Recension här. Betyg: 8,0/10
  • 12 Monkeys (filmen). Recension kommer.

När inte orken räckt till läsande har den räckt till TV. Alla ovan har jag sett med någon eller några i familjen, flera har vi sett hela familjen tillsammans. Riktigt mysigt. Planerar att recensera en del av dem, får se när/om jag orkar.

