helgfragan

Då var det dags för helgfrågan i regi av Mias bokhörna. Veckans inlägg hittar ni här.

Veckans fråga:

När man går in på t.ex Bokus så ser man den här indelningen  och då kommer frågan:
Vilket ämne läser du helst? Enligt bild ovan.
Vilken är den bästa bok du läst inom det ämnet?

Första frågan är ju nästintill busenkel: Deckare. (fast Skönlitteratur är ju annars brett och bra…)
Andra frågan är betydligt knepigare. Jag gillar inte att ranka böcker, men i det här fallet har jag gjort det en gång tidigare. 2012 blev jag kontaktad av Sydsvenskan som skulle ranka tidernas bästa deckare. Mer om det kan ni läsa här.

Jag har ju läst en hel del mycket bra deckare sen dess men jag väljer ändå att ta samma deckare/kriminalroman/spänningsroman som jag gjorde då: Händelser vid vatten av Kerstin Ekman.

PS Vill ni veta hur rankingen blev efter omröstningen så kika här.

