ensmakebitSöndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Veckans smakbitar hittar ni här.

Helgen har ägnats åt födelsedagsfirande, med fest igår och ytterligare besök av några av de mer långväga gästerna idag. Maten igår var vansinnigt god (apropå smakbitar 😉 ) och sällskapet trevligt. Bilder finns på mitt instagramkonto (lottengl). Det blev sent och idag är en seg dag, och än har det inte blivit ett ord läst faktiskt.

Egentligen så läser jag ju Kall, kall jord av Adrian McKinty, men idag så fick jag två böcker av min mor som jag längtat så efter så jag tänker helt enkelt byta bok tillfälligt (detta är mer eller mindre revolutionerande för min del) och börja läsa en av de nya böckerna. Det är Before the Fall av Noah Hawley som jag är mycket spänd på. Jag har tidigare läst The Good Father av honom som jag gillade och den här är rätt omtalad. Så här beskrivs den på goodreads: On a foggy summer night, eleven people–ten privileged, one down-on-his-luck painter–depart Martha’s Vineyard headed for New York. Sixteen minutes later, the unthinkable happens: the passengers disappear into the ocean. The only survivors are Scott Burroughs–the painter–and a four-year-old boy, who is now the last remaining member of a wealthy and powerful media mogul’s family.

Smakbiten kommer från första sidan:beforethefall

Everyone has their path. The choices they’ve made. How any two people end up in the same place at the same time is a mystery. You get on an elevator with a dozen of strangers. You ride a bus, wait in line for the bathroom. It happens every day. To try to predict the places we’ll go and the people we’ll meet would be pointless.

