toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har the Broke and the Bookish satt temat till: Ten Underrated/Hidden Gem Books I’ve Read In The Past Year Or So

Hm, underskattade enligt vem? Jag gör det enkelt för mig och kikar på Goodreads. Nu är det inte riktigt snällt mot svenska författare, men annars har jag svårt att mäta. Där finns det en indikator som heter ”num. ratings” dvs hur många som gett den betyg. De böcker som jag läst och gett minst en 4:a under 2016 som har lägst antal där får komma med på listan. Det innebär INTE att jag läst negativa saker om böckerna.

  1. Biter av lykke av Anne Ch. Østby
  2. Rent-a-Claus av Johan Ring (novell)
  3. Där gryningen dröjer av Anna Lihammer
  4. Mindfulness för losers av Christoffer Holst
  5. Liv av Mikaela Bley
  6. En nästan sann historia av Mattias Edvardsson
  7. Helvete åpent av Gard Sveen
  8. Arton grader minus av Stefan Ahnhem
  9. Leona – alla medel tillåtna av Jenny Rogneby
  10. Flickan och skammen av Katarina Wennstam

Nu ska jag kolla runt och hur ni andra gjort för att knåpa ihop en sån här lista!

