boktolva2017För femte året i rad tänkte jag vara med i Boktolvan som ursprungligen dök upp hos Enligt O. Årets bild har jag snott lånat från Bokföring enligt Monika. I den här utmaningen så väljer jag att inte lista exakta böcker utan bara författare. Det är författare jag inte läst tidigare men gärna vill läsa något av. Flera finns olästa i hyllan, men inte alla. Listan är lång, men då kanske jag har chans att läsa tolv av dem 😉

Aravind Adiga
Elisabeth Akteus Rex
Elisabeth Andersson
Peo Bengtsson
Jenny Coglan
Lydia Davis
Sophie Divry
Jan-Erik Fjell
Richard Flanagan
Neil Gaiman
Péter Gárdo
Sissel-Jo Gauzan
Melanie Gideon
Alf R Jacobsen
Jessica Knoll
Hanna Landahl
Harper Lee
Merethe Lindström
Margaret Mazzantini
Tara McKinley
Stephanie Meyer
Anders de la Motte
Christopher Paolini
Lynda La Plante
Nicholas Searle
Claire Sandy
Jean-Philipp Sendker
Jarle Sten Olsen
Felicia Stenroth
Elin Säfström
Sarah Waters
Jan Wong

