Lästa böcker

Antal lästa böcker: 8
Antal sidor: 2891

64. Belinda Bauer, The Beautiful Dead, 339 sidor
65. Jonas Karlsson, God Jul, 166 sidor, Betyg: 4
66. Stefan Ahnhem, Arton grader minus, 536 sidor
67. Jenny Nordberg, De förklädda flickorna i Kabul, 320 sidor
68. David Safier, Ung i ghettot, 393 sidor
69. Jojo Moyes, Toner i natten, 413 sidor
70. J K Rowling, John Tiffany & Jack Thorne, Harry Potter och det fördömda barnet, 376 sidor.
71. Mikael Bergstrand, Delhis vackraste händer, 378 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 7, Engelska: 1
Originalspråk: Engelska: 3, Svenska: 4, Tyska: 1

Ursprungsland: Storbritannien: 3, Sverige: 4, Tyskland: 1

Kvinnliga författare: 4
Manliga författare: 6
Författare jag inte läst tidigare: 6

Boktolva: 1 (Jonas Karlsson)
Makeutmaningen: 1 (Ung i ghettot)

Recensionsexemplar: 0
Hemifrån – hyllvärmare: 2
Hemifrån – ganska eller helt ny: 2
Lånad på e-lib: 1
Lånad på biblioteket: 1
Lånad av vän: 2
Lånad på jobbet: 0

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok/PDF: 6/1/0/1/0

Deckare/spänning/thriller/skräck: 2
Drama: 3
Feelgood: 1
Romance: 0
Biografi: 0
Fantasy: 0
Science fiction: 0
Non-fiction: 1
Pjäs: 1

Månadens bästa: Harry Potter och det fördömda barnet
Månadens mest spännande: Arton grader minus
Månadens överraskning: Delhis vackraste händer
Månadens besvikelse: Ung i ghettot

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Trots pjäsformatet och medförfattarna kändes detta som en riktig Harry Potter
  • Månadens mest spännande: Lättläst och med ett rasande tempo. Precis som jag vill ha deckare.
  • Månadens överraskning: Men… den var ju både humoristisk och varm!
  • Månadens besvikelse: Jag hade höga förhoppningar som inte uppfylldes.
  • Allmänt: Tack och lov för jullledighet och lästid! Men oj vad trött jag varit hela december. Ligger också grymt efter med recensioner.

Sedda filmer och avslutade säsonger av TV-serier:

  • Castle, säsong 4. Recension här. Betyg: 4-
  • Skam, säsong 1. Recension kommer.
  • Skam, säsong 2. Recension kommer.
  • Skam, säsong 3. Recension kommer
  • Star Wars – Rogue One. Recension kommer
  • Room. Recension kommer.
  • The Intern. Recension kommer.

Vi har helt ägnat oss åt Castle på kvällarna när vi alls haft ork för TV-tittande. Sen blev jag helt fast i Skam som jag såg på mobilen. Se den serien om ni inte gjort det! Annars har det blivit dåligt med TV-tittande som vi delvis tog igen i mellandagarna då vi fick ett filmryck. Även här behöver jag komma i fatt med recensioner!

