December är inte riktigt slut men jag räknar med att det inte droppar in något mer dessa sista dagarna. December är ju julmånaden så naturligtvis så har det flyttat in nya böcker och filmer i huset. Men redan innan jul så kom det några tillskott.

Jag fick ett mejl från en praktikant på Albert Bonniers förlag som undrade om jag ville ha ett exemplar av Kemisten av Stephanie Meyer. Jag har aldrig varit lockad av hennes tidigare böcker men den här lät lovande. Det är en riktig tegelsten!

dsc_0009

Jag tävlade i Piratförlagets tävling ”Gissa skrivarlyan” på Facebook och Instagram och vann en bok. När jag redan hade den boken var förlaget vänligt nog att skicka en annan bok: Det är något som inte stämmer av Martina Haag.

dsc_0004-1

Från Bokfabriken kom Lyckostarnas klubb av Elisabeth Andersson. Feelgood och ostbågar känns som ett vinnande koncept. Till skillnad från många andra bloggare som la ut bilder på Instagram så fick jag bara boken, inga ostbågar, så de får jag stå för själv.

dsc_0005

Sen blev det jul och om mina julklappar har jag skrivit här. Men bilderna får komma i repris.

dsc_0049

Rogue Laywer av John Grisham och Det måste vara här av Maggie O’Farrell av maken. Toner i natten av Jojo Moyes av svärmor (redan läst). The Girls av Emma Cline av min mor.

dsc_0050Big Bang Theory säsong 9 av sonen, Room och Hart of Dixie från maken.

