I går var det julafton och i vår familj så är det då fokus på de där fyrkantiga hårda paketen. Av två sorter – böcker och filmer. Håll i er nu, för i år var det verkligen fokus på detta. Verkligen för den yngre generationen.

Men vi börjar med min bokhög. Tre från önskelistan och en som jag ju velat läsa ändå. Rogue Laywer av John Grisham och Det måste vara här av Maggie O’Farrell av maken. Toner i natten av Jojo Moyes av svärmor. The Girls av Emma Cline av min mor.

dsc_0049

Även på film/seriehögen blev det ett tillskott. Big Bang Theory säsong 9 av sonen, Room och Hart of Dixie från maken.

dsc_0050

Normalt brukar jag ju bara skriva om mina egna inköp/presenter, men på juldagen brukar resten av familjen få hänga på.

Först sonen som blev rekordinnehavaren i år med elva (!) böcker.

dsc_0048

Och filmhögen var inte illa den heller

dsc_0053-1

Sen har vi dotterns – i den här högen kommer jag att låna friskt. Hon fick faktiskt två filmer också, men de kom inte med på bild.

dsc_0047-1

Och så makens två högar också. Ur bokhögen kan det hända att jag lånar också…

dsc_0052-1

dsc_0051

Var allt detta ska stå har jag verkligen ingen aning om. Men det tänker jag inte bekymra mig om just idag. Idag ska jag läsa Toner i natten och njuta av julfriden.

PS Den roligaste bokpresenten var dock denna som min 78-åriga mamma fick av sin syster 😉

dsc_0001

