toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till Top Ten Books I’m Looking Forward To For The First Half Of 2017

Som av en händelse så kom katalogen Vårens böcker i brevlådan förra veckan, så då blev det här temat mycket enklare. En första genombläddring gav det här:

  1. Törst av Jo Nesbø. Ny Harry Hole? AUTO-BUY!
  2. Fixaren av Gabriella Ullberg Westin. Tredje delen i en serie jag absolut vill fortsätta med.
  3. Inland av Arne Dahl. Andra delen i en serie där jag gillade första.
  4. Andras vänner av Line Moriarty. Visserligen har jag inte läst alla hennes böcker, men någon gång så. Den första var ju riktigt bra.
  5. Ännu ett liv av Theodor Kallifatides. En av mina favoritförfattare.
  6. Ärren vi bär av Caroline Engvall. Jag var imponerad när jag läste Skuggbarn, och nu så har hon skrivit sin första deckare – min favoritgenre.
  7. Syndafloder av Kristina Ohlsson. En ny Fredrika Bergman? AUTO-BUY!
  8. Den som går på tigerstigar av Helena Thorfinn. Jag gillade hennes debut, och är nyfiken på den här.
  9. Det du inte vet av Anna Jansson. Jo, jag följer den här serien. Fortfarande…
  10. Ditt liv och mitt av Majgull Axelsson. En författare som en gång var en favorit och som jag gärna vill läsa mer av.
