Hett i hyllan #22

hettihyllanDags för Hett i hyllan – inspirerad av Bokföring enligt Monika som skriver så här:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Det här är verkligen inlägg som gör att jag upptäcker böcker i hyllorna. I mina två förra inlägg har jag nämnt två olästa böcker från julen 2012. Nu hittade jag i collectorz.com en till! Det är The Racketeer av John Grisham. Det ännu underligare är att jag var helt säker på att jag läst alla Grishams böcker fram till Gray Mountain som jag läste 2015. Men uppenbarligen inte! Den här vill jag verkligen läsa. Grisham är ju en av mina favoriter.

Så här står det på nätet: Given the importance of what they do, and the controversies that often surround them, and the violent people they sometimes confront, it is remarkable that in the history of the USA only four active federal judges have been murdered. Judge Raymond Fawcett just became number five. His body was found in the small basement of a lakeside cabin he had built himself and frequently used on weekends. When he did not show up for a trial on Monday morning, his law clerks panicked, called the FBI, and in due course the agents found the crime scene. There was no forced entry, no struggle, just two dead bodies – Judge Fawcett and his young secretary. I did not know Judge Fawcett, but I know who killed him, and why. I am a lawyer, and I am in prison. It’s a long story.

racketeer

En kommentar

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.