toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till Top Ten New-To-Me Authors I Read For The First Time In 2016

När jag tittar i mina månadssummeringar får jag det till 35 nya författare – inte illa! Här kommer 10 som jag skulle kunna tänka mig att läsa mer av. Utan inbördes ordning! Inom parentes de böcker jag under året läst av respektive författare.

  1. Christoffer Holst (Mitt hjärta går på och Mindfulness för losers)
  2. Nele Neuhaus (Snövit ska dö)
  3. Emma Granholm (Simon & Sophie)
  4. Pernilla Ericson (Spåren vi lämnar efter oss)
  5. Meredith Russo (Om jag var din tjej)
  6. Lone Theils (Flickorna på Englandsbåten)
  7. Barbara Constantine (Och sen Paulette)
  8. Siri Pettersen (Odinsbarn)
  9. Jørgen Jæger (Monster)
  10. Jean Kwok (Mambo i Chinatown)
