ensmakebitSöndag på bloggen och jag deltar i En smakebit på søndag i regi av den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Dagens smakbitar hittar ni här.

Då är det söndag igen. Helgen har tillbringats i Stockholm och nu sitter vi på tåget på väg hem. Huvudanledningen var att maken och jag varit på en konsert, som han fick biljetter till som julklapp förra året. Det danska bandet Pretty Maids som spelade på Fryshuset.

dsc_0256-1

Naturligtvis så passade vi på att göra en del annat också, som att gå i SF-bokhandeln. Jag smet också in på Akademibokhandeln och till min stora lycka hittade jag där en bok som jag faktiskt tänkt beställa eftersom författarens böcker är auto-buy för mig. Boken är The Beautiful Dead och författaren Belinda Bauer. Som av en händelse läste jag ut en bok i går morse på hotellet så jag kunde kasta mig direkt över den här.

Smakbiten kommer från första sidan:beautifuldead

And, as the machine-gun clatter of her brand-new heels rang through the empty stairwell, any consiousness Layla Martin could spare from the terror of being chased by a madman was consumed by the desperate wish that she’d come to work in her usual weekend garb of jeans, jumper and Reeboks.
Because right here, right now, her shoes might mean the difference between life and death…