ensmakebitSöndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Veckans smakbitar har inte kommit upp än men sen hittar du dem här. Nu är smakbitarna uppe här.

Den här veckan har jag läst väldigt lite. De flesta kvällar har jag inte orkat, och flera kvällar har jag varit borta. Både i onsdags och torsdags så var jag på Svenska Deckarfestivalen i Sundsvall (Läs mer här).

Jag håller fortfarande på att läsa Helvete åpent av Gard Sveen som jag gav smakbit ur förra veckan. Så istället för att ge en smakbit ur den så får det bli en annan typ av smakbitar. När jag är och lyssnar på författare så tar jag ofta med mig böcker (eller köper) och får signerade. Många av de här författarna signerar ju ofta böcker och det märks att de har lite olika strategi.

Här är några som valde att signera mer i standard.

Katarina Wennstam (råkade bli fel datum)

dsc_0183

Viveca Sten

dsc_0187

Stefan Ahnhem

dsc_0186

Några som relaterade till att de uppfattat jag var med och arrangerade:

Gard Sveen

dsc_0185

Jørn Lier Horst

dsc_0184

 

Tove Alsterdal

dsc_0189

 

Sen de två mest ambitiösa som uppfattade något om mig i det korta samtalet som vi hade innan.

Håkan Nesser uppfattade att jag varit elev på 80-talet på den skola då han var lärare där:

dsc_0190

Och Malin Persson Giolito skrev den längsta och personligaste där hon relaterar till mitt bokbloggande:

dsc_0188Jag är faktiskt lite imponerad av de som ger personligt riktade hälsningar, det blir någonting extra, även om jag förstås uppskattar de andra också.

Har ni några fina signeringar som ni tyckte speciellt mycket om?