toptentuesdayNu var det ett bra tag sen jag var med på Top Ten Tuesday men den här veckan kändes temat ändå såpass enkelt så jag utan större ansträngning kunde haka på. Så här skriver The Broke and the Bookish: Ten Books I’ve Added To My To-Be-Read List Lately (inspired by my New to the Queue posts).

Jag har en del recensionsexemplar som kommit utan att jag bett om dem. Naturligtvis har jag blivit glad över dem, men har inte riktigt orkat ta tag i dem.

  1. Fixaren av Gabriella Ullberg Westin. Kommer i vår, men på läslistan står den redan.
  2. Toner i natten av Jojo Moyes. Den står på önskelistan.
  3. Mannen som lekte med dockor av Magnus Jonsson. Recensionsexemplar som väntar.
  4. Tennison av Lynda La Plante. Recensionsexemplar som väntar.
  5. Den ihålige direktören av Hans-Olov Öberg. Recensionsexemplar som väntar.
  6. Entry Island av Peter May. Recensionsexemplar som väntar.
  7. Flickorna av Emma Cline. Läst så mycket om den på bloggar att jag nu satt upp mig på väntelistan på biblioteket.
  8. Arton grader minus av Stefan Ahnhem. Står på väntelista här med.
  9. Dehlis vackraste händer av Mikael Bergstrand. Ska ju snart komma som TV-serie.
  10. Kongens nei av Alf R Jacobsen. Egentligen en hyllvärmare men genom Hett i hyllan så påmindes jag om den, och insåg att jag ville ta upp den på läslistan. Igen.

I morgon börjar Svenska Deckarfestivalen i Sundsvall och jag är rädd att den här listan kommer att utökas dramatiskt. Många författare talar inspirerande om sina böcker. Och så får vi veta Svenska Deckarakademins nomineringar på torsdag…