hettihyllanDags för Hett i hyllan – inspirerad av Bokföring enligt Monika som skriver så här:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

I november 2012 var jag på Bokens Afton på Vängåvan och lyssnade på Tove Alsterdal och Åke Edwarson.  Det har jag skrivit om här. Den första boken av Tove Alsterdal, Kvinnorna på stranden, fick följa med mig hem. 2014 så läste jag Låt mig ta din hand av samma författare, den hade då utsetts till Årets bästa svenska kriminalroman av Svenska Deckarakademin. Jag hade höga förväntningar som inte uppfylldes, och har därför inte tagit tag i Kvinnorna på stranden. Men någon gång så…

kvinnornapastranden