Lästa böcker

Antal lästa böcker: 10
Antal sidor: 3169

50. Anna Karolina, Stöld av babian, 437 sidor, Betyg: 3+
51. Meredith Russo, Om jag var din tjej, 280 sidor
52. Elina Ferrante, Min fantastiska väninna, 335 sidor
53. Håkan Nesser, Eugen Kallmans ögon, 544 sidor, Betyg: 5
54. Katarina Wennstam, Flickan och skammen, 243 sidor
55. Lone Theils, Flickorna på Englandsbåten, 358 sidor, Betyg: 4
56. Shari Lapena, På andra sidan väggen, 269 sidor,
57. Barbara Constantine, och sen Paulette, 268 sidor
58. Eva Dozzi, Jävla John, 122 sidor (av 441 sidor)
59. Anna Lihammer, Där gryningen dröjer, 313 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 10
Originalspråk: Svenska: 5, Engelska: 2, Italienska: 1, Danska: 1, Franska: 1

Ursprungsland: Sverige: 5, USA: 1, Kanada: 1, Italien: 1, Danmark: 1, Frankrike: 1

Kvinnliga författare: 9
Manliga författare: 1
Författare jag inte läst tidigare: 7

Boktolva: 3 (Anna Karolina, Barbara Constantine och Eva Dozzi)
Makeutmaningen: 1 (Om jag var din tjej)

Recensionsexemplar: 2
Hemifrån – hyllvärmare: 2
Hemifrån – ganska eller helt ny: 0
Lånad på e-lib: 0
Lånad på biblioteket: 3
Lånad av vän: 3
Lånad på jobbet: 0

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok/PDF: 5/2/0/0/0

Deckare/spänning/thriller/skräck: 5
Drama: 4
Feelgood: 0
Romance: 0
Biografi: 0
Fantasy: 0
Science fiction: 0
Non-fiction: 1

Månadens bästa: Eugen Kallmans ögon
Månadens mest spännande: Eugen Kallmans ögon
Månadens överraskning: och sen Paulette
Månadens besvikelse: Jävla John

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Återigen undrar jag varför jag inte läser Nesser oftare!
  • Månadens mest spännande: Inte traditionellt spännande, men ändå så jag hela tiden ville läsa mer.
  • Månadens överraskning: En riktig pärla – det var jag inte förberedd på.
  • Månadens besvikelse: Stämde inte med mig på någon punkt. Jag t.o.m. gav upp den!
  • Allmänt: Sjukhusbesök, inställda saker på jobbet, ja många saker gjorde att jag kunde prioritera läsandet, vilket jag absolut mått bättre av. Bloggen får mindre tid så recensionerna ligger jag efter med.

Sedda filmer och avslutade säsonger av TV-serier:

  • 11/22/63, säsong 1. Recension här. Betyg: 2
  • Castle, säsong 2. Recension här. Betyg: 4+
  • Marshland. Recension kommer senare på bloggen.
  • This is where I leave you. Recension kommer senare på bloggen.
  • Morning Glory. Recension kommer senare på bloggen.

Eftersom vi också ser program som Idol och Så mycket bättre så blir det lite mindre tid för film och TV-serier. Men Castle har vi på något sätt tid för ändå 😉

