slytherin-cosplay-711x460Jag har en hel hög recensioner att skriva men hjärnan vill inte vara med på någonting just nu. Så jag gör ett försök på Kulturkollos veckoutmaning. Så här skriver de: Veckans utmaning är tämligen enkel i sitt utförande, men kanske svår för den som vågar ta den. Det handlar om att komma ut, att erkänna, att vidkännas och stå för sitt nörderi. Vad brinner du för? Vad är du storsamlare av? Vad är din fandom? Vad kan du allt om? Och för all del: när är du noob (d.v.s. nybörjare och dålig, men samtidigt kan du inte låta bli)?

  • Vad brinner du för? Tolkar det som mina största intressen. Det är läsning (förstås) och handarbete av något slag. Har faktiskt inget på gång just nu, annars brukar jag alltid ha något (virka, sticka, sy, quilta, pärla… jag har provat på en hel del under årens lopp!). Pärlandet var det senaste, och även om jag inte slutat så blir det inte lika ofta längre. En del av mina alster finns på Glanssmycken.se.
  • Vad är du storsamlare av? Böcker. Vi har groteskt mycket böcker. Sen går jag alltid ”all in” när jag får ett nytt intresse. Jag har en gedigen samling pärlor och quilttyger. När vi flyttade i somras så var det gigantiska mängder tyger och garner som fick nya hem. Jag är alltid storsamlare, men böcker är det enda som bestått under årens lopp.
  • Vad är din fandom? Hm, här var jag tvungen att googla. Sen jag kom ut ur tonåren har jag aldrig haft någon fandom. Jag blir liksom inte besatt på det sättet. Som tonåring så hade jag mina idoler som jag visste ”allt” om, som Luke Macahan, Shaun Cassidy, Abba och andra TV/musikkändisar.
  • Vad kan du allt om? Ingenting faktiskt. Tråkigt som det låter så är jag inte den typen som lär mig allt om en sak. Jag föredrar tillräckligt mycket om många olika saker. Men i frågesporter brukar litteratur och ordkunskap vara mina starkaste kort.
  • När är du noob? Här var det tur att det fanns en förklaring! Kanske målarböckerna som jag försöker pyssla med räknas? Det är verkligen roligt, men jag känner mig som en nybörjare där.

Sen kan man säga att jag då och då under årens lopp lärt mig en hel del om Harry Potter, Star Wars och andra fenomen, eftersom det finns andra familjemedlemmar som intresserar sig.

Hu vilka tråkiga svar. Men just nu är jag bara nöjd att jag överhuvudtaget presterade ett inlägg😉