Den här månaden har det verkligen droppat in recensionsexemplar! Jag är alltid tacksam och glad för alla böcker, men lite väl mycket som borde läsas i oktober, jag har några andra åtaganden på läsfronten också.

Först kom två exemplar av Simona Ahrnstedts En enda risk, med olika framsidor. Ett exemplar var signerat! Recension här.

img_20160902_164421

Sen trodde jag posten fått fnatt. Samma dag kom det fyra böcker! Mindfulness för losers av Christoffer Holst från Bokfabriken. Recenserad här. Tripprapporter av Tone Schunnesson och Miira av Eija Hetekvivi Olsson från Norstedts. Den sistnämnda recenserad här.

I en utlottning hos Mias bokhörna vann jag Dansa min docka av. M J Arlidge Det är den tredje i en serie där jag läst den första. Nu måste jag se till att läsa del två också.img_20160909_165455

Sen kom Den ihålige direktören av Hans-Olov Öberg från Kalla kulor och Björnstad av Fredrik Backman från Piratförlaget. Den sistnämnda finns recenserad här.

img_20160913_180738

Från Norstedts kom sen Flickorna på Englandsbåten av Lone Theils.

dsc_0208

Från Modernista har det överraskande dykt upp två böcker: Entry Island av Peter May och På andra sidan väggen av Shari Lapena.

dsc_0209-2

dsc_0207

För en gångs skull så var det jag som stod för en film/TV-serie beställning den här månaden som ni ser nedan. Modern Family var en beställning för sonen som hunnit längre än jag i den serien. Djungelboken finns recenserad här, Sing Street här och Mother’s Day här. Vi har sett säsong 1 av Castle, och är snart klara med 11.22.63. Återstår filmen This is where I leave you och säsong 1 av House of Cards.

img_20160906_204945

Faktum är att jag dessutom lite senare, efter att vi sett ut säsong 1, beställde säsong 2 av Castle! Den har vi börjat se.

Några recensionsexemplar har jag ju faktiskt läst och på TV-fronten har vi varit flitiga. Men det är så himla stressigt på jobbet att jag undrar när jag ska hinna läsa!