Lästa böcker

Antal lästa böcker: 7
Antal sidor: 3021

43. Simona Ahrnstedt, En enda risk, 523 sidor, Betyg: 5-
44. Mikaela Bley, Liv, 461 sidor
45. Siri Pettersen, Odinsbarn, 662 sidor
46. Christoffer Holst, Mindfulness för losers, 285 sidor, Betyg: 4-
47. Eija Hetekivi Olsson, Miira, 314 sidor, Betyg: 5-
48. Fredrik Backman, Björnstad, 470 sidor, Betyg: 5-
49. Lena Dunham, Not That Kind of Girl, 306 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 7
Originalspråk: Svenska: 5, Engelska: 1, Norska: 1

Ursprungsland: Sverige: 5, Storbritannien: 1, Norska: 1

Kvinnliga författare: 5
Manliga författare: 2
Författare jag inte läst tidigare: 2

Boktolva: 0
Makeutmaningen: 1 (Odinsbarn)

Recensionsexemplar: 4
Hemifrån – hyllvärmare: 1
Hemifrån – ganska eller helt ny: 0
Lånad på e-lib: 0
Lånad på biblioteket: 2
Lånad av vän: 0
Lånad på jobbet: 0

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok/PDF: 5/2/0/0/0

Deckare/spänning/thriller/skräck: 1
Drama: 2
Feelgood: 1
Romance: 1
Biografi: 0
Fantasy: 1
Science fiction: 0
Non-fiction: 1

Månadens bästa: Miira
Månadens mest spännande: Liv
Månadens överraskning: Odinsbarn
Månadens besvikelse: –

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Det var jämnt mellan MiiraBjörnstad och En enda risk. De var alla tre mycket bra men jag måste ju välja en!
  • Månadens mest spännande: En enda deckare läst så konkurrensen var inte så stor.
  • Månadens överraskning: Fantasy och nordisk mytologi? Förvånansvärt bra!
  • Månadens besvikelse: Faktiskt ingen som kvalar till den utmärkelsen.
  • Allmänt: Jag var riktigt nöjd i början av månaden, men sista veckan har jag knappt alls hunnit läsa. Men både i antal sidor och kvalitet är jag mer än nöjd.

Sedda filmer och avslutade säsonger av TV-serier:

  • Big Bang Theory, säsong 8. Favoritserien!
  • Indian Summers, säsong 2. Välgjord, vacker, känslosam.
  • Friends, säsong 1. Så roligt att se den här hela familjen.
  • Castle, säsong 1. Charmigt underhållande.
  • Like Crazy. Recension här. Betyg: 4-
  • Sing Street. Recension här. Betyg: 4+
  • Djungelboken. Recension här. Betyg: 4
  • Mother’s Day. Recension kommer senare på bloggen.

Just nu är vi inne i ett TV-serie tittande i olika konstellationer i familjen, som är härligt familjenöje. Måste verkligen komma mig för att recensera TV-serier på bloggen också!

