toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till: Top Ten ALL TIME Favorite Books Of X Genre (I know, I know. Picking all time faves. I’m MEAN. But I like knowing people’s definitive faves). Can also break it down into sub-genre if that helps? 

Himla svårt egentligen, deckare som jag gillade för tio år sedan kanske jag inte skulle gilla idag? Men här kommer tio favoriter som jag inbillar mig håller över tid. Jag har gjort ett liknande tema förut, så nu fokuserar jag på svenska. För att tydliggöra att det inte är någon speciell ordning (som folk verkat tro tidigare veckor!) så numrerar jag inte. Jag väljer dessutom inte flera böcker av samma författare även om jag kanske borde gjort det i några fall.

  • Händelser vid vatten av Kerstin Ekman
  • Villospår av Henning Mankell
  • Tusenskönor av Kristina Ohlsson
  • Den osynlige mannen från Salem av Christoffer Carlsson
  • Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson
  • Solstorm av Åsa Larsson
  • Hypnotisören av Lars Kepler
  • Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen
  • Skymningsflickan av Katarina Wennstam
  • Störst av allt av Malin Persson Giolito