Då har ännu en månad gått. Vart tar tiden vägen? På bokfronten är det en hel del nytt faktiskt.

Vi började månaden med en minisemester i Trondheim. Familjen var lättövertalad till både ett och två bokhandelsbesök men det var bara jag som kom ut med en bunt böcker. Helvete åpent av Gard Sveen är fortsättningen på Den siste pilegrimen. Kureren av Kjell Ola Dahl och Monster av Jørgen Jæger hade jag läst om på norska bokbloggar. Felicia forsvant av Jørn Lier Horst är en andra boken i hans serie, men finns inte översatt till svenska. Monster av Jørgen Jæger,  började jag läsa på tåget tillbaka och har förstår läst ut.

IMG_20160802_172233

Det kommer ju en del nya böcker, och recensionsexemplaren har droppat in. Först ut var en överraskning: Världens lyckligaste kvinna av Jessica Knoll. Jag hade helt missat den innan, men den verkar vara en bok i min stil.

världenslyckligaste

Det kom ett mejl från Swedish Zombie om gratis nedladdning av 13 svarta sagor som är en novellsamling med rysare och skräck. Återstår att se när jag ska tordas läsa den…

13-svarta-sagor

Sen kom ett hett efterlängtat recensionsexemplar: Oktober är den kallaste månaden av Christoffer Carlsson. Läst och ska recenseras 7 september.

oktoberärdenkallastemånaden

Sen var det ännu en efterlängtad bok: En enda risk av Simona Ahrnstedt.

enendarisk

Och så Daisy i kedjor av Sharon Bolton. Den boken hade jag redan köpt och läst (på engelska) så den lottar jag ut på bloggen. Kommentera senast idag!

daisyikedjor

